Opvolgen van Websitebezoekers

Het is tegenwoordig niet meer de vraag óf u een website heeft, maar of uw website de benodigde omzet genereert. Een Bedrijfswebsite is een strategisch onderdeel van de Digitale Marketingstrategie en is daarom niet alleen een visitekaartje. Het is dus belangrijk dat er op een strategische manier en met een passende inzet van de juiste middelen bezoekers worden geïnteresseerd voor het product of dienst van uw bedrijf. Dan alleen draagt dat constructief bij aan het bedrijfsresultaat.

Doordat uw Suspects, Prospects, maar ook uw Klanten de website bezoeken, laten zij waardevolle commerciële informatie achter. Deze informatie kan u gebruiken om hen doelgericht te benaderen. Maar om een website rendabel te maken, is het belangrijk dat deze aan een aantal voorwaarden voldoet. Het moet technisch goed in elkaar zitten, zodat zoekmachines zonder problemen de Website goed kunnen indexeren.

Haal het maximale uit uw Website!

Uw website staat hoog in de ranking van Google, maar ook via mond-tot-mond reclame weet de doelgroep uw bedrijf online te vinden. En toch nemen maar weinig bezoekers contact op? Uw bedrijf is hierin niet de enige, want in de praktijk blijkt dat slechts 3% van de online bezoekers daadwerkelijk contact opneemt. Wie zijn dan die andere 97% van uw bezoekers? En hoe bereikt u hen op een actieve manier? Door gebruik te maken van een SoftwareTool op uw Website krijgt u meer zicht in hoeveel Websitebezoekers er zijn geweest, wie uw bezoekers zijn en hun interesses. De bezoekers die door deze SoftwareTool worden herkent op uw website worden ingedeeld naar hun Bedrijfsinformatie maar ook in welke websitepagina’s ze geïnteresseerd zijn. Aan de hand hiervan is het voor u makkelijker om te bepalen of het herkende bedrijf aansluit bij uw doelgroepen en of het de moeite waard is om het bedrijf op te volgen. Zo leert u de bezoekers van uw Website goed kennen en bouwt u een database op met waardevolle informatie over uw potentiële klanten en besteed u alleen tijd en aandacht aan die bedrijven die voor u relevant zijn.

SEO / SEA / SEM

Deze onderwerpen worden nog aangevuld en verder uitgebreid besproken:

  • SEO Staat voor Search Engine Optimisation oftewel zoekmachine optimalisatie.
  • SEA Staat voor Search Engine Advertising oftewel zoekmachine (betaald) adverteren.
  • SEM Staat voor Search Engine Marketing oftewel verzamelnaam voor SEO en SEA.
“U krijgt geen tweede kans om een goede eerste indruk te maken”

Combinatie met Digitale Marketing                                          

Door dagelijks uw bezoekers te bekijken en de warme Leads door te zetten voor een Telefonische opvolging door De Grote Linthorst, is het mogelijk om warme Prospects te genereren en zelfs kwalitatieve Afspraken te maken. Een extra mailing naar deze Prospects is een goede opstap om meer contactmomenten te maken. Na een (aantal) mailing(-en) kan er weer een bel-campagne opgezet worden om de stemming en bereidheid van de Prospect te toetsen. (zie ook: Call-Mail-Call-strategie  )

Onze ervaring hiermee met meerdere van onze opdrachtgevers is succesvol te noemen. Voor een telefonische opvolging van uw Websitebezoekers geven wij graag een prijsopgave!

Nieuwsgierig geworden naar onze Dienstverlening?

Bel dan 06-223 49 268 of stuur een bericht via onderstaande invul-formulier

Lead Nurturing

Wat is B2B Lead Nurturing? Letterlijk vertaald betekent de Term: het met Informatie voeden van Prospects/Relaties die nog geen Klant zijn, uw huidige Leads dus, zodat deze uiteindelijk Klant worden. Dit wordt gedaan door de Lead te volgen en te bewerken om een zo hoog mogelijke Conversie te realiseren van Lead naar Klant. Bij Lead Nurturing gaat men uit van het stapsgewijs nieuwe informatie geven aan Prospects/Leads en hiermee deze te begeleiden naar het nemen van een Beslissing. Leads die Genurtured worden zijn nog niet klaar voor Sales, dus probeer ook niet om iets te verkopen bij elk Contactmoment. Geef je Leads juist informatie die specifiek inspeelt op hun Behoeften.

Marktbewerking en Lead-Generatie-Strategieën            

Het begrip Lead Nurturing bestaat al zolang als er Sales bedreven wordt. Het is een Modewoord maar absoluut niets nieuws. Lead Nurturing is al jaren de basis van de meeste Marktbewerking en Lead-Generatie-Strategieën in B2B Marketingland. Lead Nurturing kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Dit kan door voldoende contactmomenten te genereren om op die manier het Probleem of juist de Behoefte van de Lead te achterhalen.

In sommige Branches hebben Bedrijven te maken met grote, dure producten waarbij Potentiële/Klanten een relatief lange tijd nodig hebben om na te denken en een Beslissing te maken. Denk bijvoorbeeld aan het aanschaffen van Machines, Tractoren of Intern- Transport middelen. Vaak denken mensen hier wat langer over na omdat ze willen nagaan wat de mogelijkheden zijn of wat andere Bedrijven hen kunnen bieden, etc. Dit kunnen langdurige processen worden, en men kan soms een tijdje niks van de Lead horen ondanks dat deze zo enthousiast leek tijdens het eerste gesprek. Dit hoeft echter niet te bedenken dat deze Lead niet meer van plan is een aankoop te doen.  Daarom is het noodzakelijk om goed aan te voelen wanneer er de behoefte aan contact of informatie is.

Door te achterhalen in welk fase van de Buyers-Journey/Kopers-Proces de Lead zich bevindt, kan u de juiste informatie geven die op dat moment nodig is. De contactmomenten kunnen bijvoorbeeld via de ‘oude’-kanalen zijn; Telefonische contacten, Email/Nieuwsbrief contacten of zelfs Direct-Mailing. Maar de laatste jaren steeds meer via de Website-Lead/Bezoeker contacten. Deze website-bezoekers, die zich hebben geregistreerd om bepaalde content/informatie te verkrijgen, worden op basis van hun ingevulde gegevens (functie, branche) of klikgedrag (bv. meer dan 1 minuut aanwezig op een bepaalde product-pagina van de website, of downloaden van een bepaalde White-Paper) volledig geautomatiseerd per e-mail voorzien van aanvullende Relevante informatie. Hiervoor zijn online diverse Website-Software-Tools beschikbaar.

Lead Nurturing Campagnes      

Met de opkomst van “Marketing Automation”, oftewel Geautomatiseerde Marktbewerking, heeft ook Lead Nurturing aan populariteit gewonnen. Dit resulteert in geautomatiseerde campagnes waarin e-mailnieuwsbrieven vaak centraal staan. Contact-strategieën kunnen nu verder geautomatiseerd uitgevoerd worden om invulling te geven aan de informatiebehoefte van Leads op cruciale momenten in de Buyer Journey.

Deze Buyer Journey bestaat grofweg uit drie Fases:

  • Awareness ⇒ de Koper is zich ervan bewust dat er een Probleem/Behoefte is en is rustig de opties aan het bekijken en aan het onderzoeken.
  • Consideration ⇒ de Koper heeft een bewuste overweging gemaakt van verschillende Oplossingen. Hij/zij heeft een Short-List en heeft verschillende partijen zelfs al benaderd met vragen.
  • Decision ⇒ de Lead wordt overgedragen aan Sales. Hier wordt de Deal gesloten. Is de Lead goed Genurtured? Dan is er een Grotere Kans dat uw Product of Dienst gekocht wordt.
“Planten groeien niet door er hard aan te trekken”
“Klanten zijn gek op oplossingen, maar hebben liefst geen probleem”

Lead Nurturing: een kwestie van geduld 

Het is belangrijk om een Lead-Nurturing-Campagne op te zetten, want de meeste bezoekers op uw Website zijn nog niet klaar voor aankoop. Door deze bezoekers Stapsgewijs van nieuwe informatie te voorzien ontwikkel je nieuwe Leads tot het moment dat ze uiteindelijk wel klaar zijn voor een aankoop. Een goed Contactschema zou een opvolgende e-mail moeten bevatten die binnen 24 na het Downloaden van content door de website-bezoeker, wordt verstuurd. De timing van de rest van de e-mails in de campagne hangt af van de gebruikelijke Verkoopcyclus. Als de Nurturing Cyclus 30 dagen duurt, verstuur dan bijvoorbeeld nieuwe e-mail op de 1e, 7e, 14e, en 30e dag na het eerste contact. Ook hierbij kan een Telefonisch contactmoment helpen om te horen of de gestuurde informatie relevant is en te achterhalen in welke fase van zijn Buyers-Journey deze zit. Afhankelijk van uw Product of Dienst en de fase waarin een Lead zich bevindt kan de Nurturing Cyclus ook een half jaar, jaar of zelfs langer zijn. Juist omdat het Kooptraject lang kan zijn, is het van belang om continu ‘top-of-mind’ te blijven bij de koper. Telefonisch contact blijft ook hierbij een Krachtig medium.

Telefonische contactmomenten

Met Lead Nurturing creëert u, doormiddel van een goed Contactschema, een doorlopend en relevant dialoog met de Prospects/Leads, gebaseerd op hun behoeften en interesses. De Grote Linthorst kan u helpen bij uw Contact-strategieën door het Structureel Nabellen op de juiste momenten van uw Leads. Wanneer je namelijk inzicht hebt in de Relevante content/informatie die uw Lead/Prospect nodig heeft, kunt u beter inspelen en een relatie opbouwen. Essentieel is dat de nadruk ligt op het Delen van Kennis en nog niet op verkoop. Leads moeten blij zijn wanneer ze een Telefoontje of E-mail van uw Bedrijf ontvangen. Het moet een meerwaarde zijn en niet de zoveelste verkooptruc.

“We helpen u en uw bedrijf graag naar een volgend niveau!”

https://degrotelinthorst.nl/contact/