Beurs-, Seminar-, Symposium uitnodigingen

Heeft u een uitnodiging verstuurd naar uw klanten, bijvoorbeeld voor een Beurs, Seminar, Symposium of evenement  en u wilt graag dat iedereen reageert?

Uit onderzoek blijkt dat er slecht wordt gereageerd op uitnodigingen. Dit geldt zowel voor  Post-mailing en/of E-mailing. Dit gebeurd niet uit desinteresse, tijdgebrek of onwil maar simpelweg omdat men het vergeet! Een andere reden is dat de mailing vaak niet aandachtig wordt gelezen of komt bij de verkeerde contactpersonen terecht. Men wil wel reageren maar vergeten te reageren.

Nabellen van uitnodigingen

De oplossing is eenvoudig, wij bellen de genodigden na, waardoor de respons zal toenemen en dus een hogere opkomst. Wij benaderen telefonisch alle genodigden om te vragen of zij de mailing goed hebben ontvangen. Het telefonische contact biedt direct de gelegenheid om de interesse te polsen en het een en ander toelichten. Ook eventuele bezwaren en onduidelijkheden kunnen op deze manier worden weggenomen. Door het persoonlijke contact stimuleren wij de interesse en kunnen eventueel beurs-afspraken maken.

De resultaten zullen u verbazen op het moment dat u vele van de genodigden mag verwelkomen op uw evenement.

Het nabellen van uitnodigingen is onder meer toepasbaar bij:

Beurzen – Seminars – Symposia – Conferenties – Congressen – Workshops – Meetings – Evenementen – Productpresentaties – Bedrijfsfeesten

“Het mooiste cadeau dat je een klant kunt geven, is oprechte belangstelling en aandacht”

Slechts één telefoontje geeft u het beoogde resultaat

Voor deze extra Sales/Back-Office-werkzaamheden is het uitbesteden aan De Grote Linthorst een goede optie. U kunt ons gespecialiseerde Team inzetten en hoeft dus géén extra personeel in te zetten die nog ingewerkt moeten worden. Uw eigen Sales Force kan zich bezighouden met hun dagelijkse werkzaamheden terwijl de extra campagne door ons professioneel wordt opgevolgd.

Nieuwsgierig geworden naar onze Dienstverlening?

Bel dan 06-223 49 268 of stuur een bericht via onderstaande invul-formulier

Opvolgen van Beurs-Leads

Een van de doelstellingen van een deelname aan een Beurs is het verzamelen van Leads en contacten onderhouden met bestaande Klanten. Deelname aan een Beurs kan een goede bron voor nieuwe klanten zijn. Zorg dat u op de Beurs optimaal georganiseerd bent. De meeste Beursorganisaties maken tegenwoordig gebruik van een scansysteem zodat u de contactgegevens van de stand bezoekers direct kunt registreren. De beurs wordt zo steeds efficiënter als Leadgenerator voor uw Bedrijf. Neem een Laptop mee naar de Beurs en stuur nog dezelfde dag een bedankmail. Zo kunt u Klanten en kansrijke Leads daarin meteen al vertellen dat u binnenkort contact opneemt. Het staat niet alleen attent, u toont ermee aandacht te hebben voor de prospect.  Neem ook, gewoon ouderwets, voldoende pennen, kladblokken en vooral Leadformulieren mee, waarop je de gegevens van geïnteresseerden kunt noteren. Vul na elk Beursgesprek het Leadformulier zo compleet mogelijk in. De informatie is nu nog vers en het helpt de Leads uit elkaar te houden. Details helpen daarbij, dus vul ook in waarom een lead belangrijk is en waarin hij precies geïnteresseerd was. Dit is waardevolle informatie voor straks bij het opvolgen van deze Beurslead. Al deze warme Leads moeten wel warm gehouden worden. Dus werk aan de winkel!

De Beurs zit erop, en nu?

Tijdens de beurs is iedereen enthousiast en kort na de Beurs zijn de leads nog ‘hot’. Sneller dan verwacht is het meestal weer ‘Business as Usual’ oftewel de “After Beurs Dip”. Laat de lead niet afkoelen! Na afloop van een Beurs wil je op het netvlies blijven van de Beurscontacten. Dit lukt als er zo snel mogelijk contact wordt gemaakt. Dit kunt u voorbereiden, want je hebt niets aan leads die niet worden opgevolgd. Bedenk daarom vóór de deelname hoe en door wie de Leads en de verzamelde Visitekaartjes opgevolgd gaan worden in de dagen de Beurs. Met de juiste voorbereiding laat je voortaan geen Lead meer lopen. Als dit binnen een week lukt, weten ze nog wie je bent en blijf je de concurrentie voor.

“Maak van Beurs-Passanten échte Klanten”

Hoe stelt u prioriteiten?

Welke Leads hebben het meeste potentie? En welke Prospects hebben baat bij meer uitleg?

Belangrijk voor het opvolgen van Beursleads is: onmiddellijk kwalificeren, indelen en vervolgens de beste leads razendsnel opvolgen. Zo haalt u het meeste rendement uit uw beursinvestering. Geef elke Lead direct na afloop van het gesprek op de Beurs een code en verbindt daar een prioriteit aan.

Minder goede Leads vragen óók aandacht. U kunt ze bijv. een folder met een begeleidende brief of e-mail sturen. Vaak blijken deze Leads kansrijker dan u had gedacht. Hoe herinnert een beursbezoeker, die honderden beursstands bekeken heeft, uw bedrijf? Laat Leads uw Beursstand zich herinneren met een foto van de Beursstand als u ze mailt! Dan weten ze direct wie hen benadert. Het meest effectief blijft toch altijd nog: Telefonisch Benaderen.  Een goede en structurele opvolging is dus van wezenlijk belang en dient vooraf goed geregeld te zijn. De Grote Linthorst kan u hierbij helpen door deze warme Leads na te bellen en hun interesse te toetsen en waar het kan, inplannen van vervolgafspraken voor uw SalesTeam.

Het nabellen van Leads is onder meer toepasbaar bij:

Beurzen – Seminars – Symposia – Conferenties – Congressen – Workshops – Meetings – Evenementen – Productpresentaties.

Wie gaat al deze Beursleads nabellen?

De Grote Linthorst haalt voor u méér Rendement uit uw Event! Wij kunnen de Telefonische- en Mail-opvolging van uw Leads verzorgen. Houden ze geïnformeerd en geïnteresseerd, en maken een afspraak voor uw SalesTeam. Dankzij de telefonische opvolging zult u geen klanten meer mislopen. Benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Nabellen van Mailing en Nieuwsbrieven

Het versturen van Online-Mailing is een goede manier om Producten en Diensten onder de aandacht te brengen van uw Klanten. Veel bedrijven versturen deze Mailing en nemen een te afwachtende houding aan en laat men de Klant of Lead zelf reageren. Door een Mailing na te bellen verhoogt u de Respons met 5 tot wel 10%! De kracht van een goede communicatie is om een directe Follow-Up-Actie te houden doormiddel van Nabellen. Een Mailing wordt vaak niet gelezen want men is te druk, moet overleggen, komt op de stapel, etc. Uiteraard behoort een Reminder-Mailing tot de mogelijkheden maar niets werkt meer Respons verhogend dan een complete Telefonische opvolging. Absoluut niet nalaten!

Creëren van Klantcontactmoment    

Door af en toe een Mailing te sturen, kunt u veel Klanten en Leads tegelijk op de hoogte brengen van nieuwe Productinformatie, Diensten of interessante Aanbiedingen. Natuurlijk profiteert u van de Respons die zo’n mailing direct oplevert. Maar ook de Klanten en Leads die niet reageren hebben waarschijnlijk wel degelijk interesse. Hoe kunt u de Respons op een mailing beïnvloeden? Genereer méér omzet uit uw mailing door het Nabellen van een Mailing, waardoor u nogmaals uw Aanbod onder de aandacht van de ontvanger brengt. De Respons kan u Positief verrassen door een percentage die u niet had verwacht. Er zijn tegenwoordig diverse Tools die het gedrag van uw email-ontvanger kunnen meten en weergeven. Zodat u precies weet wie de mailing heeft geopend, gelezen, doorgestuurd, etc.

Met de juiste Telefonische opvolging zorgen wij  dat uw inspanningen Effectief worden opgevolgd en dat het Rendement aanmerkelijk hoger ligt. De medewerkers van De Grote Linthorst  kiezen bij deze activiteiten altijd voor een service gerichte aanpak. Er kan worden geïnventariseerd naar de Non-Respons zoals: Waarom reageert men niet?; Was de mailing wel goed?; Herinnert men zich de mailing?; Was de informatie duidelijk?; Was het aanbod interessant? Was de productinformatie duidelijk?, etc. Met de informatie die wij verzamelen bent u instaat verbeterpunten door te voeren bij een volgende Mailing.

Nabellen van Nieuwsbrieven                                                                

Allereerst is een goed Emailbestand het belangrijkste om een Nieuwsbrief geslaagd te kunnen versturen. Het opbouwen van zo’n bestand kunt u op vele manieren doen. Natuurlijk eerst uw eigen Klantenbestand. Let hierbij goed op de huidige Regelgeving. Want ook om een mail te sturen aan een zakelijk (Klant-)emailadres heeft u toestemming, een “opt-in” nodig van de klant zelf. En dat mag niet met een sneaky vooraf aangekruiste Checkbox, maar de ontvanger moet zich Actief aanmelden. Om het aantal emailadressen te vergroten of minimaal het bestand op pijl te houden, door de uitschrijvingen die ongetwijfeld plaatsvinden, zult u op verschillende manieren te werk kunnen gaan. Zoals bijvoorbeeld; Aanmeld-Formulier op uw website of een Pop-Up Formulier dat tevoorschijn komt als men minimaal 30 seconden naar een pagina kijkt of een Berichten Regel bovenaan de website die altijd inbeeld blijft, etc.

Wordt uw E-mail Nieuwsbrief minder geopend en gelezen dan u zou willen? Dan is de kans groot dat het ligt aan de Onderwerp-Regels die gebruikt worden. Een graadmeter van het succes van een nieuwsbrief is de Open Ratio. Het opmerken, openen en bekijken van een Nieuwsbrief kost tijd, en tijd is schaars. Daarom nemen Nieuwsbrief-Abonnees op basis van aannames binnen enkele seconden een beslissing. Interessant en lezen of on-interessant en Deleten? Als dus de Onderwerp-Regel niet goed is, is het misschien ook het laatste wat ze ervan zien……….voordat ze op de Delete-knop drukken. Of erger nog: de Nieuwsbrief als Spam markeren.

Het loont dus zeker de moeite om aandacht te besteden aan Onderwerp-Regels. Met een slimme Onderwerp-Regel kunt u de Open Ratio van een nieuwsbrief aanzienlijk verbeteren, soms met wel Tientallen Procenten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de “Vragende” – onderwerp regels of de “How To….” – onderwerp regels of gebruik Getallen in de onderwerp regels. Dit zijn maar enkele Klassieke voorbeelden om de aandacht en nieuwsgierigheid van de lezer te verhogen. Ervan uitgaande dat de gehele voorbereiding van uw Mailingactie volgens het juiste stappenplan is ingericht blijft het Continu Opvolgen van Nieuwsbrief-Mailing het antwoord op een hoger Respons.

Structureel nabellen

De Grote Linthorst kan u helpen bij het Structureel Nabellen van uw Mailing. Hierbij kunnen wij de voordelen extra benadrukken en eventuele onduidelijkheid, tegenwerping of twijfel worden weggenomen. Tijdens het Telefonisch Contact kunnen wij bovendien concrete Verkoopkansen omzetten in een Afspraken voor uw Sales-Team. Telefonisch Contact blijft nog steeds een Krachtige manier om zaken te doen.

“We helpen u en uw bedrijf graag naar een volgend niveau!”

https://degrotelinthorst.nl/contact/