Bezoekafspraken maken

Is ook een vorm van Lead Generatie………………………..

Bezoekafspraken maken kan gebeuren bij verschillende doelgroepen zoals bij Prospects, (warme-) Leads maar ook bij uw bestaande Klantenbestand. Jazeker, ook uw bestaande klanten verdienen en verwachten aandacht. Dat geeft ze het gevoel dat ze belangrijk zijn.

Het maken van Bezoekafspraken bij Prospects en (warme-)Leads is een tijdrovend werk dat vaak uitgesteld wordt. Met als gevolg lege agenda’s. Wij beschikken over jarenlange ervaring bij het maken van bezoekafspraken voor de B2B markt met uiteenlopende Branches.

De Grote Linthorst maakt bezoekafspraken met hoge kwaliteit voor uw Accountmanagers, Adviseurs of Vertegenwoordigers. Dankzij bezoekafspraken gemaakt door ons gespecialiseerde Klantcontact-Medewerkers-Team zijn de agenda’s van uw duurbetaalde verkopers weer snel gevuld.

Dankzij onze ruime ervaring in het maken van Bezoekafspraken voor uiteenlopende branches, diensten en producten weten wij wat de succesfactoren zijn van een project. Dat begint altijd met een goede voorbereiding door met u in gesprek te gaan over uw bedrijf, product of dienst en het doel van de afspraak. Zodat onze mensen namens uw bedrijf kunnen bellen en zich 100% kunnen concentreren op het maken van Bezoekafspraken.

“Wat op de factuur staat, is meestal niet wat u écht levert”

Nieuwsgierig geworden naar onze Dienstverlening?

Bel dan 06-223 49 268 of stuur een bericht via onderstaande invul-formulier

Offertes nabellen

Het gebeurd maar al te vaak, dat het maken en versturen van een offerte beschouwd wordt als afsluiting van alle verkoop inspanningen. Zo van; ‘De offerte is de deur uit en dat was een hele klus, pfff… zo, nu eventjes rustig aan.’

In geen geval! Blijf het contact zoeken met de klant, zowel voor, tijdens, als na het maken van de offerte. Zorg dat u het enthousiasme en de aandacht van de klant behoud. Want vaak concurreert u met één of meer andere offerte aanbiedingen. En dan is het niet de offerte die de doorslag geeft, maar de manier waarop de Sales de offerte opvolgt. Uit onze jarenlange ervaring blijkt dat er veel bedrijven zijn die hun keuze van leverancier, bij ongeveer gelijkwaardige offertes,  laten afhangen van het feit of de Accountmanager, verkoper of adviseur de offerte na belt. Het is dus zaak de vinger aan de pols te houden.

Hoe sterker je opvolgt, hoe meer je verkoopt.

De boodschap die je prospecten afgeeft door het op tijd (laten) nabellen is:

  • Ik ben georganiseerd en volg mijn zaken op. Daarmee onderscheid ik mij van anderen.
  • Ik zet door en ga ervoor. Ik heb interesse in u, uw bedrijf en de order! Ik wil tot zaken komen.
  • Ik denk mee, werk de dingen af en ga voor “Lange-TermijnRelatie

Waarom afwachten tot de potentiele klant zelf reageert? Ga in gesprek met uw klant nadat u hem een offerte heeft gestuurd. Daarbij is het belangrijk het telefoongesprek goed voor te bereiden, want de klant bellen en vragen: “Heeft u al gekeken naar onze offerte” is een slecht begin.

Nabellen van offertes vereist vakmanschap                                           

Hoe pakt u het aan? Tijdrovende zaken als deze kunt u met een gerust hart uitbesteden aan De Grote Linthorst. Wij hebben de ervaring om de juiste vragen te stellen. Zoals de aanleiding en de klantenwens die in de offerte verwerkt is. Op deze manier houd je het enthousiasme en de betrokkenheid van de prospect in leven. Met natuurlijk een grotere kans op een gunstig resultaat.

“Wie om zijn klant geeft, krijgt de order als geschenk”

AfterSales / Klanttevredenheidsonderzoek

Aftersales                                                                                                               

De verkoop is gebeurd het werk gedaan! De opdracht is binnen voor het bedrijf. Zeker! Maar is de Klant ook echt geholpen? Onze ervaring leert dat Aftersales nog al eens wordt verwart met Klantenservice. Zodra de offerte is getekend, gaat het over naar de Klantenservice. Dat lijkt een gemiste kans, want het grote verschil tussen Klantenservice en Aftersales is de Klantbeleving. Aftersales is er niet alleen op gericht om Klanten een positief gevoel te geven ten aanzien van hun aankoop, maar het geeft u ook de mogelijkheid om een nieuwe deal te sluiten; Cross-Selling of Up-Selling. Daarom maakt Aftersales onderdeel uit van het Verkoopproces en niet van de Klantenservice.

Hoe tevreden zijn mijn Klanten?

Voor uw bedrijf is het belangrijk om te weten wat de mening van uw Klant is. Uw Klanten zijn tenslotte de gebruikers van uw Product of Dienst en kunnen dit dus als beste beoordelen. Bij een telefonisch contact heeft u de gelegenheid om te checken of de Klant tevreden is met het door u geleverde product of dienst en of het aan de verwachtingen voldoet. Het maakt niet uit welk soort Product of Dienst het is, de Klant is altijd blij met een prettige afhandeling na een gedane aankoop. Een ander positief effect is dat een tevreden Klant zijn zakelijke relaties zal informeren over de goede service en in feite een “Ambassadeur” is voor uw bedrijf. Met relatief weinig kosten en inspanningen realiseert u meer omzet en een goede Klant-Relatie.

Klanttevredenheidsonderzoek         

Uit een Benchmarkonderzoek, Klanttevredenheid en Loyaliteit, blijkt dat elk Business to Business (B2B) bedrijf in Nederland, gemiddeld 70 op de 100 Klanten heeft die niet sterk verbonden zijn met de leverancier. Slechts een kwart van deze Klanten, de “Ambassadeurs”, beveelt zijn leverancier sterk aan bij zijn Relaties.

In de B2B markt is het zeer belangrijk te weten of de Klanten tevreden zijn. Meten is Weten maar het gewoon vragen ook. En dát kan De Grote Linthorst voor u doen door ze telefonisch te benaderen.

“Als je écht van een Klant houdt, krijg je ooit een Relatie”

Kwaliteit en Betrouwbaarheid gaan hand in hand.     

Tevreden Klanten zijn essentieel voor uw Bedrijf. Ze zorgen voor omzet, zijn loyaal, helpen de kosten verlagen en de opbrengst verhogen. En zij brengen nieuwe Klanten aan. Als u wilt weten hoe tevreden uw Klanten zijn of wat de oorzaken zijn van eventuele ontevredenheid, is het houden van een Klanttevredenheidsonderzoek een uitstekend hulpmiddel. Want het goed oplossen van een fout zorgt voor klantbehoud.  Wat Klanten drijft? De Kwaliteit en Betrouwbaarheid van de producten en/of diensten wordt als belangrijkste gezien, kort gevolgd door een opbouwende langdurige Relatie en de Servicegerichtheid van de medewerkers.

Zijn uw klanten echt tevreden?                       

Bent u vanwege uw ISO-certificering verplicht om jaarlijks een Klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren? Dan bent u ook daarvoor bij ons aan het goede adres. Onze onderzoeken zijn zeer praktisch en u weet snel waar de eventuele verbeterpunten binnen uw bedrijf zitten. Deze verbeterpunten worden Key Perfermance Indicatoren (KPI’s) genoemd. Binnen Klanttevredenheidsonderzoek worden verschillende KPI’sKritische Prestatie Indicatoren gebruikt om de mate van Klanttevredenheid, Klantenbinding en Klantentrouw te bepalen. Voorbeelden hiervan zijn CSAT – CES – NPS en ook E-NPS(Employee Net Promotor Score). De norm binnen de ISO-certificering gaat uit van een procesbenadering waarbij klanttevredenheid continu moet worden gemeten en gebruikt als referentiekader bij het uitstippelen van het beleid en het plannen van de verbeter-activiteiten. De resultaten van een doelmatig uitgevoerd Klanttevredenheidsonderzoek genereren een schat aan informatie, waarmee u de verschillende onderdelen binnen uw bedrijf kunt verbeteren en aansturen.

Het levert u direct en helder inzicht op in de actuele situatie binnen uw bedrijf of op alle niveaus. Echter, er wordt niet alleen gemeten om te constateren. Belangrijker is het deze resultaten om te zetten in Actie in alle geledingen van het bedrijf. Aan dat laatste ontbreekt het vaak en men staart zich blind op de NPS score. De score geeft alleen maar de temperatuur aan van je relatie met de Klant, maar is evenveel zeggend wanneer iemand koorts heeft. De dokter kan vertellen waardoor de koorts wordt veroorzaakt en dan kan je beginnen aan herstel met de juiste medicatie en behandeling. Met andere woorden “zet de Resultaten om in Actie!”

Wilt u weten hoe uw Klanten over u denken?        

Voor het houden van een klanttevredenheidsonderzoek is het motto ‘keep it simple’. Oftewel, wij vragen het uw klant gewoon. De Grote Linthorst kan u bij deze telefonische Klantbenadering van dienst zijn. Van het eerste Klantencontact tot en met de Aftersales. Alles komt aan de orde. Daarbij ligt de focus op: geleverd Product/Dienst – Service van medewerkers – welk beeld heeft de Klant over uw Bedrijf – Klantevredenheid/Loyaliteit. Al deze punten kunnen worden aangevuld met sub-vragen. De resultaten worden verwerkt en zowel de sterke punten als de eventuele verbeterpunten worden duidelijk benoemd.

Door middel van onze Service Calls onderhoudt u de lange-termijn-relatie met uw Klanten.

“Klantentrouw is niet iets wat je krijgt, maar dat je verdient”

“We helpen u en uw bedrijf graag naar een volgend niveau!”

https://degrotelinthorst.nl/contact/